15 цікавих фактів про дирижабль

Підбірки фактівПерегляди: 1933

15 цікавих фактів про дирижабль

Колись дирижаблі були королями неба, але вони вже давним-давно поступилися пальмою першості літакам. Прогресивні для свого часу, вони, однак, виявилися недостатньо надійними та безпечними, адже технології минулого століття не дозволяли значно їх покращити. Утім, у сучасному світі дирижаблі, здається, знову поступово стають затребуваними.

  1. У 1934 році в Радянському Союзі побудували в єдиному екземплярі дирижабль «СРСР В-6», найбільший у країні. Довжина його корпусу сягала 104,5 метрів, діаметр – 18,8 метрів. Він поставив рекорд швидкості в 113 км/год і за 130 годин безперервного польоту пролетів понад 4,8 тисячі кілометрів.
  2. Дирижаблі, які використовувалися понад століття тому, під час Першої Світової, могли підніматися до висоти в 6-8 кілометрів.
  3. Найзнаменитіші дирижаблі – це, звичайно ж, «Цеппеліни». Вони так називаються, тому що їх винайшов Фердинанд фон Цеппелін.
  4. Перший у світі дирижабль, побудований 1852 року, був обладнаний паровим двигуном.
  5. Якщо погода дозволяє, дирижабль теоретично може летіти тижнями без посадок, оскільки йому не потрібні настільки часті дозаправки, як літакам.
  6. Випущені сто років тому дирижаблі могли долати відстані до 12-15 тисяч кілометрів без посадок. Така дистанція не під силу багатьом сучасним літакам.
  7. У сучасному світі великі дирижаблі не використовуються, тому що їм потрібен спеціальний ангар, який в обслуговуванні обходиться в більш ніж сто разів дорожче, ніж ангар для літака таких самих великих розмірів.
  8. Більшість дирижаблів мали сигароподібну форму. Однак, існували й інші моделі, наприклад, практично кулясті і навіть дископодібні.
  9. Обсяг корпусу у найбільших моделей дирижаблів перевищував 200 тисяч кубометрів.
  10. Каркас цих літальних апаратів не вирізняється міцністю, тому, на відміну від якої-небудь повітряної кулі, вони не можуть сідати просто на ґрунт. Їм для цього потрібна особлива причальна щогла, а також ціла команда наземного персоналу.
  11. На найпершому дирижаблі, який, утім, так і не злетів, гвинти мали обертатися вручну, причому для цього було потрібно близько 80 осіб. Двигуна передбачено не було.
  12. Співвідношення маси до корисного навантаження у дирижаблів набагато вище, ніж у літаків. Корисне навантаження у них може досягати 40% від загальної маси.
  13. Вага найбільших дирижаблів минулого століття перевалювала за 200 тонн.
  14. У сучасних дирижаблях для наповнення оболонки використовується гелій, легкий і безпечний. Але в минулому для цієї мети використовували водень, тому що дешевий спосіб отримання гелію в промислових масштабах тоді ще не був відомий.
  15. Один із вищезгаданих «Цепелінів» навіть здійснив навколосвітній переліт.