15 цікавих фактів про дирижабль

Просмотров: 56Комментарии: 0

Цікаві факти про дирижаблях

Колись дирижаблі були королями неба, але вони вже давним-давно поступилися пальму першості літакам. Прогресивні для свого часу, вони, проте, виявилися недостатньо надійними і безпечними, так як технології минулого століття не дозволяли значно їх поліпшити. Втім, в сучасному світі дирижаблі, здається, знову поступово стають затребуваними.

Цікаві факти про дирижаблях

  1. У 1934 році в Радянському Союзі побудували в єдиному екземплярі дирижабль « СРСР в-6 » ;, найбільший в країні. Довжина його корпусу досягала 104,5 метрів, діаметр - 18,8 метрів. Він поставив рекорд швидкості в 113 км/ч і за 130 годин безперервного польоту пролетів понад 4,8 тисяч кілометрів.
  2. Дирижаблі, що використовувалися понад століття тому, під час Першої Світової, могли підніматися до висоти в 6-8 кілометрів.
  3. найзнаменитіші дирижаблі - це, звичайно ж, « Цепеліни » ;. Вони так називаються, бо їх винайшов Фердинанд фон Цеппелін.
  4. Перший в світі дирижабль, побудований в 1852 році, був обладнаний паровим двигуном.
  5. Якщо погода дозволяє, дирижабль теоретично може летіти тижнями без посадок, так як йому не потрібні такі часті дозаправки, як літакам (див. 15 цікавих фактів про літаки ).
  6. Випущені сто років тому дирижаблі могли долати відстані до 12-15 тисяч кілометрів без посадок. Така дистанція не під силу багатьом сучасним літакам.
  7. У сучасному міри великі дирижаблі не використовуються, тому що їм потрібен спеціальний ангар, який в обслуговуванні обходиться в більш ніж сто разів дорожче, ніж ангар для літака таких же великих розмірів .
  8. Більшість дирижаблів мали сигарообразную форму. Однак, існували і інші моделі, наприклад, практично кулясті і навіть дископодібні.
  9. Обсяг корпусу у найбільших моделей дирижаблів перевищував 200 тисяч кубометрів.
  10. Каркас цих літальних апаратів не відрізняється міцністю, тому , на відміну від якого-небудь повітряної кулі, вони не можуть сідати просто на грунт. Їм для цього потрібна особлива причальна щогла, а також ціла команда наземного персоналу.
  11. На найпершому дирижаблі, який, втім, так і не злетів, гвинти повинні були обертатися вручну, причому для цього було потрібно близько 80 осіб. Двигуна передбачено не було.
  12. Співвідношення маси до корисного навантаження у дирижаблів набагато вище, ніж у літаків. Корисне навантаження у них може досягати 40%від загальної маси.
  13. Вага найбільших дирижаблів минулого століття перевалював за 200 тонн.
  14. У сучасних дирижаблях для наповнення оболонки використовується гелій, легкий і безпечний. Але в минулому для цієї мети використовували водень, тому що дешевий спосіб отримання гелію в промислових масштабах тоді ще не був відомий.
  15. Один з вищезазначених « Цепелін » навіть здійснив кругосвітній переліт.