Колись дирижаблі були королями неба, але вони вже давним-давно поступилися пальмою першості літакам. Прогресивні для свого часу, вони, однак, виявилися недостатньо надійними та безпечними, адже технології минулого століття не дозволяли значно їх покращити. Утім, у сучасному світі дирижаблі, здається, знову поступово стають затребуваними.
- У 1934 році в Радянському Союзі побудували в єдиному екземплярі дирижабль «СРСР В-6», найбільший у країні. Довжина його корпусу сягала 104,5 метрів, діаметр – 18,8 метрів. Він поставив рекорд швидкості в 113 км/год і за 130 годин безперервного польоту пролетів понад 4,8 тисячі кілометрів.
- Дирижаблі, які використовувалися понад століття тому, під час Першої Світової, могли підніматися до висоти в 6-8 кілометрів.
- Найзнаменитіші дирижаблі – це, звичайно ж, «Цеппеліни». Вони так називаються, тому що їх винайшов Фердинанд фон Цеппелін.
- Перший у світі дирижабль, побудований 1852 року, був обладнаний паровим двигуном.
- Якщо погода дозволяє, дирижабль теоретично може летіти тижнями без посадок, оскільки йому не потрібні настільки часті дозаправки, як літакам.
- Випущені сто років тому дирижаблі могли долати відстані до 12-15 тисяч кілометрів без посадок. Така дистанція не під силу багатьом сучасним літакам.
- У сучасному світі великі дирижаблі не використовуються, тому що їм потрібен спеціальний ангар, який в обслуговуванні обходиться в більш ніж сто разів дорожче, ніж ангар для літака таких самих великих розмірів.
- Більшість дирижаблів мали сигароподібну форму. Однак, існували й інші моделі, наприклад, практично кулясті і навіть дископодібні.
- Обсяг корпусу у найбільших моделей дирижаблів перевищував 200 тисяч кубометрів.
- Каркас цих літальних апаратів не вирізняється міцністю, тому, на відміну від якої-небудь повітряної кулі, вони не можуть сідати просто на ґрунт. Їм для цього потрібна особлива причальна щогла, а також ціла команда наземного персоналу.
- На найпершому дирижаблі, який, утім, так і не злетів, гвинти мали обертатися вручну, причому для цього було потрібно близько 80 осіб. Двигуна передбачено не було.
- Співвідношення маси до корисного навантаження у дирижаблів набагато вище, ніж у літаків. Корисне навантаження у них може досягати 40% від загальної маси.
- Вага найбільших дирижаблів минулого століття перевалювала за 200 тонн.
- У сучасних дирижаблях для наповнення оболонки використовується гелій, легкий і безпечний. Але в минулому для цієї мети використовували водень, тому що дешевий спосіб отримання гелію в промислових масштабах тоді ще не був відомий.
- Один із вищезгаданих «Цепелінів» навіть здійснив навколосвітній переліт.