Колись дирижаблі були королями неба, але вони вже давним-давно поступилися пальму першості літакам. Прогресивні для свого часу, вони, проте, виявилися недостатньо надійними і безпечними, так як технології минулого століття не дозволяли значно їх поліпшити. Втім, в сучасному світі дирижаблі, здається, знову поступово стають затребуваними.
Цікаві факти про дирижаблях
- У 1934 році в Радянському Союзі побудували в єдиному екземплярі дирижабль « СРСР в-6 » ;, найбільший в країні. Довжина його корпусу досягала 104,5 метрів, діаметр - 18,8 метрів. Він поставив рекорд швидкості в 113 км/ч і за 130 годин безперервного польоту пролетів понад 4,8 тисяч кілометрів.
- Дирижаблі, що використовувалися понад століття тому, під час Першої Світової, могли підніматися до висоти в 6-8 кілометрів.
- найзнаменитіші дирижаблі - це, звичайно ж, « Цепеліни » ;. Вони так називаються, бо їх винайшов Фердинанд фон Цеппелін.
- Перший в світі дирижабль, побудований в 1852 році, був обладнаний паровим двигуном.
- Якщо погода дозволяє, дирижабль теоретично може летіти тижнями без посадок, так як йому не потрібні такі часті дозаправки, як літакам (див. 15 цікавих фактів про літаки ).
- Випущені сто років тому дирижаблі могли долати відстані до 12-15 тисяч кілометрів без посадок. Така дистанція не під силу багатьом сучасним літакам.
- У сучасному міри великі дирижаблі не використовуються, тому що їм потрібен спеціальний ангар, який в обслуговуванні обходиться в більш ніж сто разів дорожче, ніж ангар для літака таких же великих розмірів .
- Більшість дирижаблів мали сигарообразную форму. Однак, існували і інші моделі, наприклад, практично кулясті і навіть дископодібні.
- Обсяг корпусу у найбільших моделей дирижаблів перевищував 200 тисяч кубометрів.
- Каркас цих літальних апаратів не відрізняється міцністю, тому , на відміну від якого-небудь повітряної кулі, вони не можуть сідати просто на грунт. Їм для цього потрібна особлива причальна щогла, а також ціла команда наземного персоналу.
- На найпершому дирижаблі, який, втім, так і не злетів, гвинти повинні були обертатися вручну, причому для цього було потрібно близько 80 осіб. Двигуна передбачено не було.
- Співвідношення маси до корисного навантаження у дирижаблів набагато вище, ніж у літаків. Корисне навантаження у них може досягати 40%від загальної маси.
- Вага найбільших дирижаблів минулого століття перевалював за 200 тонн.
- У сучасних дирижаблях для наповнення оболонки використовується гелій, легкий і безпечний. Але в минулому для цієї мети використовували водень, тому що дешевий спосіб отримання гелію в промислових масштабах тоді ще не був відомий.
- Один з вищезазначених « Цепелін » навіть здійснив кругосвітній переліт.