Знамените на весь світ італійське місто Венеція прославилося завдяки своїй унікальності. Замість вулиць тут канали, а будинки виростають просто з води! Де ще є така дивовижна атмосфера? До того ж усе місто нагадує величезний музей просто неба – архітектура, стародавні будівлі, музеї, в яких зберігаються безцінні твори мистецтва... Не дивно, що мільйони туристів прибувають сюди щороку.
- Найкрасивіша і найвідвідуваніша туристами частина міста – його історичний центр. Він розташований на 118 островах, розділених приблизно 170 каналами і з'єднаних чотирма сотнями мостів.
- Гондол у Венеції завжди рівно 425, не більше і не менше. Така постанова асоціації гондольєрів. Робота ця нелегка, але дуже прибуткова, тому ліцензія гондольєра коштує величезних грошей.
- Усі венеціанські гондоли побудовані за одним і тим самим принципом – 11 метрів завдовжки і 140 сантиметрів ширини. Вони вміщують шістьох пасажирів і самого гондольєра.
- Найменш бажані місяці для відвідування Венеції – листопад і грудень, оскільки в цей час часто піднімається рівень води, і місто частково затоплює.
- У виданому на початку 18-го століття путівнику Венецією знаменитий Антоніо Вівальді та його батько згадуються, як найкращі скрипалі в місті.
- Тут немає каналізації, всі відходи змиваються прямо в канали. Тому сантехніків тут теж немає, бо їм тут нічим було б зайнятися. Саме тому в спеку від каналів часто тхне, й аж ніяк не тюльпанами.
- У Венеції є й невелике передмістя, розташоване на материку – Местра.
- Знайти у Венеції громадський туалет – завдання нетривіальне, оскільки їх тут майже немає. А ті, що є, коштують півтора-два євро.
- Ліцензії гондольєрів передаються у спадок, від батька до сина.
- Перша жінка в лавах венеціанських гондольєрів з'явилася лише 2009 року – до цього ця професія була суто чоловічою.
- У Венеції немає ні автомобілів, ні автобусів. Роль доступного громадського транспорту тут виконують водні автобуси, на кшталт «річкових трамвайчиків».
- Венеція – найдорожче місто Італії.
- Постійним клієнтам у місцевих кафе майже завжди роблять хороші знижки. Туристам це, втім, не світить, тому що постійними клієнтами тут вважаються тільки місцеві жителі, які регулярно відвідують одні й ті самі заклади.
- Замість пожежних машин тут пожежні катери. Причому з пожежами тут можуть виникнути проблеми, оскільки за винятком крайніх випадків морською водою пожежникам користуватися заборонено. Сіль, що міститься в ній, псує будівлі.
- Латиноамериканська країна Венесуела, відкрита мореплавцем Амеріго Веспуччі, була названа на честь Венеції, тому що індіанські будиночки, що стоять на палях, нагадали першовідкривачам це місто.
- За свою історію Венеція двічі перебудовувалася, оскільки під своєю вагою місто повільно йде під воду. З метою знизити швидкість затоплення побудовані навіть спеціальні морські споруди, що не дозволяють припливу підніматися занадто високо. Проте вчені сходяться на думці, що найближчими десятиліттями Венеція стане непридатною для життя, а через сотню з невеликим років остаточно сховається під водою.
- Тут всього одне кладовище. Раз на сім років останки похованих там венеціанців ексгумують і переносять у спеціальний колумбарій, щоб звільнити місце на кладовищі.
- Щорічно це місто відвідують 17-18 мільйонів осіб, що в десятки разів перевищує кількість самих венеціанців.
- Тут народився знаменитий купець і мандрівник Марко Поло, який подарував світові чимало географічних відкриттів.
- Гранд Канал, найдовший канал Венеції, завдовжки сягає чотирьох кілометрів.
- Велосипеди тут перебувають під суворою забороною. Виняток робиться тільки для дітей.
- Багато місцевих будинків стоять на палях, виготовлених із сибірської модрини. Цьому дереву віддано перевагу, тому що воно дуже довго не псується в солоній воді.
- У середньовіччі у Венеції дами воліли мати біле волосся, як на картинах. Оскільки фарб для волосся тоді ще не було, вони знебарвлювали його за допомогою кінської сечі.
- У 17-му столітті страшна епідемія чуми вбила понад третину всього населення міста.
- Знаменита венеціанська церква Санта-Марія-делла-Салюте стоїть приблизно на ста тисячах дерев'яних паль. Всього ж під час її будівництва було використано близько мільйона дерев'яних балок.