Будь-які клікабельні та/або текстові посилання (URL, анкорні/безанкорні посилання тощо), які ведуть на зовнішні ресурси, та/або згадування назв компаній, брендів чи ТМ в текстових матеріалах сайту faktypro.com.ua надаються виключно з ознайомчою метою та не є рекламою.


18 цікавих фактів про світлофори

Підбірки фактівПерегляди: 2543

18 цікавих фактів про світлофори

У всьому світі світлофори давно вже стали незамінною частиною міського ландшафту. Ну, майже по всьому світу – подекуди досі використовується переважно праця поліцейських-регулювальників, і то лише тому, що місцеві водії часто ігнорують сигнали світлофорів. Хоча рівень культури водіння повсюдно зростає, і ці пристрої набувають дедалі більшого поширення навіть у найвіддаленіших куточках планети.

  1. Перший електричний світлофор винайшов Лестер Вайр зі США 1912 року. Це був пристрій із двома сигналами, червоного та зеленого кольорів, проте його винахід так і не було запатентовано.
  2. Перший світлофор було встановлено 10 грудня 1868 року в Лондоні біля будівлі Британського парламенту. Він управлявся вручну та мав дві семафорні стрілки: підняті горизонтально означали сигнал «стоп», а опущені під кутом у 45° – рух з обережністю.
  3. У Празі є прохід між будинками завширшки 70 сантиметрів, у якому висить справжній світлофор. Але працює він не для машин, а для того, щоб перехожі, які йдуть з різних кінців вулиці, не натрапили один на одного.
  4. Червоний зверху, жовтий посередині, зелений внизу – це світовий стандарт. Ухвалили його для того, щоб люди, здатні розрізнити тільки яскраві кольори та деякі відтінки, могли спокійно перейти вулицю без ризику для життя, знаючи, де знаходиться який сигнал.
  5. Серед дальтоніків трапляються люди, які не розрізняють зеленого та червоного кольорів, тому сучасні світлофори мають помаранчевий відтінок червоного сигналу і синій відтінок зеленого, щоб вони могли його бачити.
  6. Перші триколірні світлофори були встановлені в США 1920 року, в Детройті та Нью-Йорку.
  7. Найвищий світлофор у світі встановлений у місті Дубаї (ОАЕ). Його висота сягає понад 8 метрів, і він розташований на багаторівневій розв’язці.
  8. У 1914 році, в Клівленді, США, штат Огайо, встановили перші чотири світлофори, які під час перемикання колірних ліхтарів видавали звуковий сигнал.
  9. У першому патенті на світлофор, окрім технічної конструкції, було зазначено таке його призначення: «зробити черговість проїзду перехрестя незалежною від персони, що сидить в автомобілі».
  10. У невеликому американському містечку Сірак'юс, де проживають переважно нащадки ірландців, розташований єдиний у світі світлофор, на якому зелений сигнал розташований зверху, а червоний – знизу. Його встановили в стандартному вигляді 1925 року, але він постійно зазнавав нападів з боку дітей, які щодня вибивали в ньому шибки через те, що зелений колір, який символізує їхню батьківщину, Ірландію, був нижчим від червоного, кольору, що асоціювався з Великою Британією. Міська влада здалася через 3 роки, і зробила єдиний у світі світлофор зі зворотним розташуванням кольорів.
  11. У 2008 році команда «Феррарі» використовувала світлофор замість таблички для подачі сигналів гонщику під час піт-стопа. Система діяла повністю автоматично, але під час гран-прі Сінгапуру через жвавий рух піт-лейном довелося керувати розумом вручну. Механік помилково дав гонщику зелений сигнал до того, як заправний шланг витягли з боліда, що призвело до інциденту. Після цього команда повернулася до традиційної таблички.
  12. У Японії перші світлофори мали синій колір замість зеленого, але з часом з'ясувалося, що око людини значно краще сприймає зелений, ніж синій.
  13. У Лондоні можна побачити унікальний пам'ятник світлофору, який має вигляд цілого світлофорного дерева.
  14. Вчені підрахували, що жителі великих мегаполісів витрачають близько 6 місяців свого життя на очікування зеленого сигналу світлофора.
  15. У Берліні є світлофор, який має 13 світлових сигналів. У цій системі складно розібратися, тому поруч постійно перебуває поліцейський, який пояснює його сигнали.
  16. У Пхеньяні, столиці КНДР, про існування світлофора тривалий час жителі не знали – рух регулювали дівчата-регулювальниці, які потім стали визначною пам'яткою столиці. Для отримання цієї посади, дівчата проходили дуже серйозний відбір. Нині, втім, світлофори в Пхеньяні вже з'явилися.
  17. У Ріо-де-Жанейро водії можуть проїжджати на червоне світло з 10 вечора до 5 ранку, не зупиняючись. Це пов'язано з ризиком пограбування на пустельних перехрестях, і, щоб цього уникнути, влада дозволила водіям порушувати ПДР у нічний час.
  18. У Сінгапурі на світлофорах є система для літніх людей та інвалідів, яка може продовжити час переходу за допомогою спеціальної картки. Такі пішоходи просто підносять карту до кнопки, і система вмикає зелений сигнал на 13 секунд довше, ніж зазвичай.