У всьому світі світлофори давно вже стали незамінною частиною міського ландшафту. Ну, майже по всьому світу – подекуди досі використовується переважно праця поліцейських-регулювальників, і то лише тому, що місцеві водії часто ігнорують сигнали світлофорів. Хоча рівень культури водіння повсюдно зростає, і ці пристрої набувають дедалі більшого поширення навіть у найвіддаленіших куточках планети.
- Перший електричний світлофор винайшов Лестер Вайр зі США 1912 року. Це був пристрій із двома сигналами, червоного та зеленого кольорів, проте його винахід так і не було запатентовано.
- Перший світлофор було встановлено 10 грудня 1868 року в Лондоні біля будівлі Британського парламенту. Він управлявся вручну та мав дві семафорні стрілки: підняті горизонтально означали сигнал «стоп», а опущені під кутом у 45° – рух з обережністю.
- У Празі є прохід між будинками завширшки 70 сантиметрів, у якому висить справжній світлофор. Але працює він не для машин, а для того, щоб перехожі, які йдуть з різних кінців вулиці, не натрапили один на одного.
- Червоний зверху, жовтий посередині, зелений внизу – це світовий стандарт. Ухвалили його для того, щоб люди, здатні розрізнити тільки яскраві кольори та деякі відтінки, могли спокійно перейти вулицю без ризику для життя, знаючи, де знаходиться який сигнал.
- Серед дальтоніків трапляються люди, які не розрізняють зеленого та червоного кольорів, тому сучасні світлофори мають помаранчевий відтінок червоного сигналу і синій відтінок зеленого, щоб вони могли його бачити.
- Перші триколірні світлофори були встановлені в США 1920 року, в Детройті та Нью-Йорку.
- Найвищий світлофор у світі встановлений у місті Дубаї (ОАЕ). Його висота сягає понад 8 метрів, і він розташований на багаторівневій розв’язці.
- У 1914 році, в Клівленді, США, штат Огайо, встановили перші чотири світлофори, які під час перемикання колірних ліхтарів видавали звуковий сигнал.
- У першому патенті на світлофор, окрім технічної конструкції, було зазначено таке його призначення: «зробити черговість проїзду перехрестя незалежною від персони, що сидить в автомобілі».
- У невеликому американському містечку Сірак'юс, де проживають переважно нащадки ірландців, розташований єдиний у світі світлофор, на якому зелений сигнал розташований зверху, а червоний – знизу. Його встановили в стандартному вигляді 1925 року, але він постійно зазнавав нападів з боку дітей, які щодня вибивали в ньому шибки через те, що зелений колір, який символізує їхню батьківщину, Ірландію, був нижчим від червоного, кольору, що асоціювався з Великою Британією. Міська влада здалася через 3 роки, і зробила єдиний у світі світлофор зі зворотним розташуванням кольорів.
- У 2008 році команда «Феррарі» використовувала світлофор замість таблички для подачі сигналів гонщику під час піт-стопа. Система діяла повністю автоматично, але під час гран-прі Сінгапуру через жвавий рух піт-лейном довелося керувати розумом вручну. Механік помилково дав гонщику зелений сигнал до того, як заправний шланг витягли з боліда, що призвело до інциденту. Після цього команда повернулася до традиційної таблички.
- У Японії перші світлофори мали синій колір замість зеленого, але з часом з'ясувалося, що око людини значно краще сприймає зелений, ніж синій.
- У Лондоні можна побачити унікальний пам'ятник світлофору, який має вигляд цілого світлофорного дерева.
- Вчені підрахували, що жителі великих мегаполісів витрачають близько 6 місяців свого життя на очікування зеленого сигналу світлофора.
- У Берліні є світлофор, який має 13 світлових сигналів. У цій системі складно розібратися, тому поруч постійно перебуває поліцейський, який пояснює його сигнали.
- У Пхеньяні, столиці КНДР, про існування світлофора тривалий час жителі не знали – рух регулювали дівчата-регулювальниці, які потім стали визначною пам'яткою столиці. Для отримання цієї посади, дівчата проходили дуже серйозний відбір. Нині, втім, світлофори в Пхеньяні вже з'явилися.
- У Ріо-де-Жанейро водії можуть проїжджати на червоне світло з 10 вечора до 5 ранку, не зупиняючись. Це пов'язано з ризиком пограбування на пустельних перехрестях, і, щоб цього уникнути, влада дозволила водіям порушувати ПДР у нічний час.
- У Сінгапурі на світлофорах є система для літніх людей та інвалідів, яка може продовжити час переходу за допомогою спеціальної картки. Такі пішоходи просто підносять карту до кнопки, і система вмикає зелений сигнал на 13 секунд довше, ніж зазвичай.