Вибір літніх автошин в Україні не обмежений. Купити резину можна під будь-який автотранспорт, вибираючи її під конкретні їздові умови. Але є варіант з універсальними покришками, які однаково добре почуваються на сухій і мокрій дорозі.
Асиметрична літня резина вважається елітною. Її ключова особливість – у роздвоєному протекторному дизайні, який гарантує якісну їзду за будь-яких погодних умов.
Поява асиметричних покришок
Винахідником шин із асиметричним протектором є бренд Michelin. У 1968 році французи вперше протестували ці покришки на громадських дорогах і були приємно здивовані. Виявилося, що ця гума демонструє надійну стійкість як на сухому, та і мокрому покритті.
У масове виробництво асиметричні літні покришки надійшли у 90-х роках минулого сторіччя. До Michelin приєдналися інші гегемони шинної галузі, за якими в XXI столітті потягнулася решта брендів. Сьогодні асиметричні шини купити можна з різними параметрами під будь-які типи легкових машин і не тільки.
Основні особливості асиметричних шин
Як говорилося вище, ключовою відмінністю асиметричних від симетричних шин є унікальність дизайну протектора. У центральній зоні проходить межа між двома різнотипними малюнками, які виконують різні функції:
- Внутрішня сторона компаунду набагато м'якша, ніж зовнішня. Її основу складають блоки з гострими ламелями, які спрямовують накопичену по дорозі рідину до водовідвідної канавки. Звідси вона швидко видаляється за межі контактної плями, чим забезпечується комфортна їзда по мокрих трасах.
- Зовнішня частина виготовляється з гуми більшої жорсткості. Її основною функцією є щільний контакт із сухим покриттям, за стійкість на якому також відповідають блоки середніх габаритів. Окрім цього, шашки поглинають звуки, які видаються з-під коліс, чим підвищується рівень акустичного комфорту у салоні під час їзди.
Якщо асиметричну літню резину купити, потрібно знати, як її правильно встановлювати на обід колеса. Підказкою є написи в маркуванні на бічній частині шин:
- «Inside» (внутрішня частина);
- «Outside» (зовнішня сторона).
При неправильному встановленні асиметричні шини швидко втратять найкращі властивості. Це позначиться на керованості машиною, також погіршується робота гальмівної системи і знижується стійкість до ушкоджень.
Переваги та недоліки
Почнемо з переваг, які проявляються в їздових характеристиках:
- універсальність – однаково висока ефективність їзди по сухих та вологих трасах;
- гарна стійкість у поворотах;
- комфортна їзда – блоки на зовнішній стороні поглинають звуки.
Недоліки більшою мірою стосуються фінансової сторони:
- стійкість до зносу нижча – залежно від інтенсивності та умов їзди, одного комплекту вистачає на 3-4 сезони;
- ринкова вартість вища – кращі лінійки провідних брендів можуть бути вдвічі дорожчими, ніж симетричні шини;
- возити в багажнику доведеться дві запасні покришки – на ліву та праву сторону машини.
Які диски вибрати?
Універсальні шини, це добре. Але для комфортної їзди також потрібно купити диски, які покращать їздові характеристики.
Оптимальний варіант – литі ковпаки. Вони коштують дорожче, однак переваг мають чимало:
- менша вага, що є «плюсом» для керованості, маневреності та економічної витрати палива;
- різноманітність дизайнів та кольорів;
- естетика – покращується зовнішність будь-якого автомобіля.
Під асиметричні шини диски зі сталі необхідно встановити, якщо в регіоні експлуатації розбиті дороги. Штамповані ковпаки витримують великі навантаження, і не розколються навіть від найсильніших ударів – максимум, вони погнуться. Однак цей дефект легко виправляється за наявності під рукою ударного інструменту.