У світі багато мотоциклів, хороших і різних, але більшість з них робиться в Японії. Власне, японська мототехніка давно вже стала еталоном якості і надійності в світі двох коліс, тому вона і є найпопулярнішою в світі, випереджаючи з продажу і європейських, і американських виробників.
Цікаві факти про японських мотоциклах
- У сукупності чотири найбільших мотовиробника - Yamaha, Honda, Suzuki і Kawasaki - часто іменуються Великий японської четвіркою.
- Ні для однієї з цих компаній виробництво мотоциклів не є основним напрямком діяльності.
- Найстаршою фірмою з них є Yamaha. Вона була заснована ще в 1887 році, за 30 років до того, як в Росії відбулася революція.
- Всі чотири компанії отримали назви за іменами своїх батьків засновників. Їх звали Торакусу Ямаха, Кавасакі Сёздо, Мічіо Сузукі і Соитиро Хонда.
- Саме японським мотоциклам раз по раз відходить звання найшвидших (з числа серійних моделей).
- Спортбайк Yamaha YZF-R1 став першим в історії, у якого енергоозброєність перевищила 1 л. с. потужності на 1 кг маси.
- Після виходу на ринок моделі Suzuki Hayabusa вона стала самим найшвидшим серійним мотоциклом на планеті. З тих пір і розгорілося багаторічна суперництво між Suzuki і Kawasaki, відомим виробником спортбайков.
- зараз найшвидшим байком в світі є Kawasaki Ninja H2R.
- в 80-х роках XX століття Honda експериментувала з поперечними V-твін, як у італійських Moto Guzzi. Яскравий приклад - легкий турер Silver Wing 500. Але схема була визнана безперспективною, і в подальшому компанія до неї не поверталася.
- Знаменита Honda GL1500 Gold Wing була розроблена навіть раніше, ніж випускалася в 80-х GL1200, але потім" півтора літра "прибрали в довгий ящик. Тому GL1200 технічно перевершує GL1500, що випускалася до кінця 90-х. Там навіть інжектор є!
- Спочатку компанія Kawasaki займалася суднобудуванням, Yamaha - виробництвом музичних інструментів , Suzuki випускала ткацькі верстати, а Honda виробляла поршневі кільця.
- Півстоліття тому публіка ставилася до японських мотоциклів приблизно так само, як зараз відноситься до китайських. Але інженери і конструктори Країни висхідного Сонця дуже швидко переломили ситуацію в свою користь.
- Самі важкі серійні мотоцикли випускає Kawasaki. У 80-х роках компанія відзначилася моделлю ZG1200 Voyager, турер з рядним 6-циліндровим двигуном, який важив понад 400 кг. В наші дні випускається VN1700 Voyager, який важить приблизно стільки ж.
- Після того, як з гонок Moto GP зник 750-кубовий клас, всі японські компанії згорнули виробництво спортбайков цієї кубатури. Все, крім Suzuki, до сих пір випускає GSX-750R.
- Японські мотоцикли для внутрішнього ринку часто поступаються за характеристиками таким же, але призначеним для експорту. Пов'язано це з суворим японським законодавством і не менш суворою місцевої системою оподаткування.
Джерело: RealBiker