У світі багато мотоциклів, хороших і різних, але більшість із них виготовляють у Японії. Власне, японська мототехніка давно вже стала еталоном якості та надійності у світі двох коліс, тому вона і є найпопулярнішою у світі, випереджаючи за продажами і європейських, і американських виробників.
- У сукупності чотири найбільші мотовиробники – Yamaha, Honda, Suzuki і Kawasaki – часто іменуються Великою японською четвіркою.
- Для жодної з перерахованих вище компаній виробництво мотоциклів не є основним напрямком діяльності.
- Найстарішою фірмою з них є Yamaha. Її було засновано ще 1887 року.
- Усі чотири компанії отримали назви за іменами своїх батьків-засновників. Їх звали Торакусу Ямаха, Кавасакі Сьоздо, Мічіо Сузукі та Соїтіро Хонда.
- Саме японським мотоциклам раз по раз відходить звання найшвидших (з числа серійних моделей).
- Спортбайк Yamaha YZF-R1 став першим в історії, у якого енергоозброєність перевищила 1 к. с. потужності на 1 кг маси.
- Після виходу на ринок моделі Suzuki Hayabusa вона стала найшвидшим серійним мотоциклом на планеті. Відтоді й розгорілося багаторічне суперництво між Suzuki та Kawasaki, відомим виробником спортбайків.
- Нині найшвидшим байком у світі є Kawasaki Ninja H2R.
- У 80-х роках XX століття Honda експериментувала з поперечними V-твінами, як в італійських Moto Guzzi. Яскравий приклад – легкий турер Silver Wing 500. Але схема була визнана безперспективною, і надалі компанія до неї не поверталася.
- Знаменита Honda GL1500 Gold Wing була розроблена навіть раніше, ніж GL1200, що випускалася в 80-х, але потім «півтора літра» прибрали в довгий ящик. Тому GL1200 технічно перевершує GL1500, що випускалася до кінця 90-х. Там навіть інжектор є!
- Спочатку компанія Kawasaki займалася суднобудуванням, Yamaha – виробництвом музичних інструментів, Suzuki випускала ткацькі верстати, а Honda виробляла поршневі кільця.
- Півстоліття тому публіка ставилася до японських мотоциклів приблизно так само, як зараз ставиться до китайських. Але інженери і конструктори Країни висхідного Сонця дуже швидко переломили ситуацію на свою користь.
- Найважчі серійні мотоцикли випускає Kawasaki. У 80-х роках компанія відзначилася моделлю ZG1200 Voyager, турером з рядним 6-циліндровим двигуном, який важив понад 400 кг. У наші дні випускається VN1700 Voyager, який важить приблизно стільки ж.
- Після того, як із перегонів Moto GP зник 750-кубовий клас, усі японські компанії згорнули виробництво спортбайків цієї кубатури. Усі, крім Suzuki, яка досі випускає GSX-750R.
- Японські мотоцикли для внутрішнього ринку часто поступаються за характеристиками таким самим, але призначеним для експорту. Пов'язано це з суворим японським законодавством і не менш суворою місцевою системою оподаткування.